PER QUÈ FER TEATRE A L'ESCOLA?

En un primer moment havia dissenyat aquesta pàgina per mirar de "justificar" el perquè crec que és bo fer teatre amb els nens i nenes a l'escola.

Això representava tot un seguit de paràgrafs i paràgrafs parlant de l'expresió oral, de l'expressió corporal, del treball en equip, del clima de grup, del treball emocional, de l'adquisició de responsabilitats, del desenvoluupament integral, etc.

Però qui vulgui treure profit d'aquesta web, ja ho sap, tot això, i de fet, hi ha molts llibres i articles que parlen dels beneficis de fer teatre amb els nens.

De manera que aprofito aquestes línies només per donar fe que en els nens i nenes hi ha un abans i un després un cop es tanca el teló.

LES OBRES DE TEATRE D'AQUESTA WEB

Totes les obres de teatre d'aquesta web són adaptacions de novel·les o contes existents, escrites expressament per a la seva representació.

Totes les obres fins l'any 2020, han estat preparades i interpretades per alumnes de 3r o 4t de primària, tot i que, penso que algunes poden anar igual de bé per a cursos superiors. Les obres a partir del 2020 es van representar a 6è.

L'any de l'adaptació de l'obra és una dada a tenir molt en compte,  ja que les més antigues són més senzilles, i a mesura que avancem en el temps, es van fent més llargues i complexes.

Cada obra està adaptada per a un grup-classe de 25, 26 o 27 alumnes (depenent del grup).