ABANS DE PRESENTAR-HO ALS NENS I NENES

1-ELECCIÓ DE L'OBRA

Per escollir l'obra a representar, en uns inicis pensava en obres que fossin conegudes pels nens i nenes. D'aquesta manera creia que podia ser més senzill fer-los arribar a entendre bé el text, i els podia ser més fàcil fer-ne la representació.

Més endavant, he optat per obres que, tot i ser força conegudes, els nens i nenes potser les desconeixen. En aquests casos hi ha altres motius per a fer aquesta elecció, com descobrir-los escriptors de prestigi, obres importants o fins i tot alguna efemèride d'aquell any concret.

2- ADAPTACIÓ

Un cop escollida l'obra, i llegit l'original, distribueixo la novel·la en les escenes que tindrà la representació.  Depenent del número de nens i nenes de la classe, faig la llista amb tots els possibles personatges. I a continuació n'escric l'adaptació, procurant que parli sempre tothom. Evidentment, sempre hi ha qui parla més i qui parla menys, però tots tenen el seu moment, i en cap cas es limiten a poca aportació.

3- LA MÚSICA

Quan està l'obra escrita, arriba el moment de la música. Les cançons sempre agraden, treballes altres aspectes diferents, i donen més vistositat a l'espectacle.

A les primeres obres sols hi havia una cançó, i en algunes (les més properes en el temps), n'hi ha fins a quatre, però la majoria en tenen dues. La música de les cançons són, en gran part, cançons de musicals de tots els estils. Els primers anys, les cantàvem acompanyats al piano per la mestra de música, i des del 2009, són versions instrumentals a través de l'ordinador.

La lletra de les cançons, també està adaptada especialment per a l'ocasió.

4- ACTIVITATS AMB ELS NENS I NENES

Com que aquest treball acostumem a fer-lo durant el segon o el tercer trimestres, dediquem algunes sessions de llengua al llarg del curs a realitzar activitats d'expressió oral i corporal, que ajudaran al mestre a repartir els personatges de l'obra, i als alumnes a començar a treballar l'expressió, la veu i el moviment. Sempre que es pot, aquestes activitats es fan en grup reduït.